· پاسخ به استعلام بدهی و تسویه حساب o جهت دریافت این خدمت ، مشترک میبایست درخواست کتبی خود را که حاوی اطلاعات شناسایی فــرد و پرونده انشعــاب ( شماره پرونـده و شماره مصرفی کنتور) می باشد به دفاتر امور مشترکین ارائه و در همان زمان پاسخ استعلام بدهی خود را دریافت نماید. o مدت زمان انجام فرآیند : 1 روز کاری · تغییر اطلاعات شناسایی مشترک در سامانه (تغییر نام) o مدارک مورد نیاز شامل : تصویر سند ملک – تصویر شناسنامه شخص خریدار – تصور کارت ملی خریدار – آخرین قبض پرداختی و در صورت قولنامه ای بودن ارئه تصویر شناسنامه و کارت ملی فروشنده نیز الزامی می باشد. o ارائه فرم فیزیکی مخصوص درخواست تغییر نام به متصدی امور مشترکین ادارات و یا ارائه از طریق پرتال اینترنتی شرکت . ( دریافت فرم مخصوص تغییر نام) o مدت زمان انجام فرآیند :1 الی 2 روز کاری · کنترل و بررسی مصارف و نحوه کارکرد کنتور o ارائه درخواست کتبی مشترک در محل امور مشترکین ادارات – ارائه درخواست از طریق پرتال اینترنتی شرکت – ارائه در خواست از طریق دفاتر پیشخوان دولت. o ارائه قبض غیرمتعارف مورد نظر مشترک o تکمیل و ارائه فرم درخواست آزمایش کنتور(دریافت فرم درخواست آزمایش کنتور) . o مدت زمان انجام فرآیند : 1 روز کاری · تعویض کنتور های خراب o دریافت گزارش خرابی از طرف مشترک یا مامور قرائت کنتور . o ارائه لیست مشترکین دارای کنتور خراب به واحدهای مربوطه و یا ارائه درخواست حضوری از طرف مشترک و یا ثبت درخواست از طریق پرتال و دفاتر پیشخوان دولت. o انجام عملیات تعویض کنتورهای خراب از طرف واحد بهره برداری. o مدت زمان انجام کار : 72 ساعت ( سه روز کاری). · رسیدگی به شکایات مشترکین o ارائه درخواست کتبی مشترک – ثبت درخواست از طریق پرتال اینترنتی o ارائه قبض آب بهاء توسط مشترک o بررسی موضوع و ارائه پاسخ توسط حوزه امور مشترکین o مدت زمان انجام فرآیند : با توجه به موضوع شکایات بین 1 الی 4 روز کاری. · اصلاح صورتحساب (درخواست بررسی مجدد قبوض) o ارائه درخواست کتبی مشترک در محل امور مشترکین ادارات – ارائه درخواست از طریق پرتال اینترنتی شرکت – ارائه درخواست از طریق دفاتر پیشخوان دولت. o ارائه صورتحساب مورد نظر مشترک به واحد امور مشترکین به همراه آخرین شماره مصرفی کنتور آب. o مدت زمان انجام فرآیند : 1 روز کاری. · دریافت شماره کارکرد کنتور بصورت حضوری جهت ملک های درب بسته o مراجعه حضوری مشترک – ثبت درخواست در پرتال – ثبت درخواست در دفاتر پیشخوان دولت . o ارائه شماره پرونده و آخرین شماره مصرفی کنتور آب – ثبت تاریخ قرائت کننتور o مدت زمان تکمیل فرآیند : 2 روز کاری · صدور قبض تسویه حساب o مراجعه حضوری – ثبت درخواست در پرتال – درخواست از طریق دفاتر پیشخوان o ارائه قبض آب بهاء – شماره پرونده – آخرین شماره مصرفی کنتور o بررسی کارتکس مشترک و صدور قبض تسویه حساب از سوی امور مشترکین o مدت زمان انجام فرآیند : ا روز کاری · قطع و وصل انشعاب آب و فاضلاب o درصورت وجود بدهی نزد مشترک ، ابتدا اخطاریه کتبی با مهلت دو روزه صادر و در صورت عدم پرداخت بدهی ، انشعاب آب مشترک بصورت فیزیکی قطع و تا زمان پرداخت مبلغ بدهی برقراری مجدد انشعاب میسر نخواهد بود. · صدور قبض المثنی o مراجعه حضوری – ثبت درخواست در پرتال – درخواست از طریق دفاتر پیشخوان o ارائه قبض آب بهاء – شماره پرونده – آخرین شماره مصرفی کنتور o بررسی کارتکس مشترک و صدور قبض تسویه حساب از سوی امور مشترکین o مدت زمان انجام فرآیند : ا روز کاری · آزمایش کارکرد کنتور o ارائه درخواست کتبی مشترک در محل امور مشترکین ادارات – ارائه درخواست از طریق پرتال اینترنتی شرکت – ارائه در خواست از طریق دفاتر پیشخوان دولت. o ارائه قبض آب بهاء توسط مشترک o تکمیل و ارائه فرم درخواست آزمایش کنتور(دریافت فرم درخواست آزمایش کنتور) . o مدت زمان انجام فرآیند : 2 روز کاری · تغییر کاربری ملک o ارائه درخواست کتبی مشترک در محل امور مشترکین ادارات – ارائه درخواست از طریق پرتال اینترنتی شرکت – ارائه در خواست از طریق دفاتر پیشخوان دولت. o ارائه آخرین قبض آب بهاء – ارائه پروانه کار ساختمان – ارائه سند ثبتی ملک o تکمیل و ارائه فرم درخواست تغییر کاربری(دریافت فرم درخواست تغییر کاربری) . o انجام مساحی توسط واحد مساحی o انجام مراحل تغییر کاربری ملک توسط امور مشترکین o مدت زمان انجام فرآیند : 2 الی 3 روز کاری · فروش آب (بصورت حجمی یا آزاد ) o ارائه درخواست کتبی مشترک در محل امور مشترکین ادارات o محاسبه مبلغ حجم آب درخواستی o ارائه فیش واریزی مبلغ محاسبه آب خام . o مدت زمان انجام فرآیند : 1 الی 2 روز کاری بستگی به میزان حجم آب درخواستی. · جابجایی کنتور آّب o ارائه درخواست کتبی مشترک در محل امور مشترکین ادارات – ارائه درخواست از طریق پرتال اینترنتی شرکت – ارائه در خواست از طریق دفاتر پیشخوان دولت. o ارائه قبض آب بهاء + شماره پرونده انشعاب o مراجعه حضوری و بازدید فنی توسط کارشناسان آبفا جهت تأیید محل جدید نصب کنتور آب در ملک o نصب مجدد کنتور در محل و پلمپ مجدد کنتور آب o مدت زمان انجام فرآیند : 1 الی 3 روز کاری · درخواست اصلاح کدپستی و آدرس o ارائه درخواست کتبی مشترک در محل امور مشترکین ادارات – ارائه درخواست از طریق پرتال اینترنتی شرکت – ارائه در خواست از طریق دفاتر پیشخوان دولت. o ارائه قبض آب بهاء+ شماره پرونده o اعلام آدرس جدید از طرف مشترک o اعلام شماره کدپستی جدید اخذ شده از طرف اداره پست توسط مشترک o مدت زمان انجام فرآیند : 1 روز کاری · درخواست تغییر قطر انشعاب o ارائه درخواست کتبی مشترک در محل امور مشترکین ادارات – ارائه درخواست از طریق پرتال اینترنتی شرکت – ارائه در خواست از طریق دفاتر پیشخوان دولت. o ارائه قبض آب بهاء + شماره پرونده o انجام بازدید و مساحی مجدد ملک توسط کارشناسان مساحی آبفا o درصورت تغییر در متراژ عرصه و عیان : محاسبه مابه التفاوت و ارائه فیش به مشترک o پرداخت مبلغ مابه التفاوت در صورت محاسبه o تکمیل و ارائه فرم درخواست تغییر قطر انشعاب(دریافت فرم درخواست تغییر قطر) . o مدت زمان انجام فرآیند : 2 الی 3 روز کاری · درخواست تغییر تعداد واحد o ارائه درخواست کتبی مشترک در محل امور مشترکین ادارات – ارائه درخواست از طریق پرتال اینترنتی شرکت – ارائه در خواست از طریق دفاتر پیشخوان دولت. o ارائه قبض آب بهاء + شماره پرونده o تکمیل و ارائه فرم درخواست تغییر تعداد واحــد o انجام بازدید و مساحی مجدد ملک توسط کارشناسان مساحی آبفا o محاسبه و برآورد هزینه توسط واحد فروش o پرداخت مبلغ مابه التفاوت در صورت محاسبه o ثبت تغییرات تعداد واحد در سامانه نرم افزار امورمشترکین توسط واحد فروش o مدت زمان انجام فرآیند : 2 روز کاری · درخواست تفکیک کنتور o ارائه درخواست کتبی مشترک در محل امور مشترکین ادارات – ارائه درخواست از طریق پرتال اینترنتی شرکت – ارائه در خواست از طریق دفاتر پیشخوان دولت. o مدارک مورد نیاز : ارائه آخرین قبض آب بهاء پرداختی(تسویه حساب) – تصویر شناسنامه مالک – تصویر کارت ملی مالک – اصل و تصویر سند مالکیت ملک. o انجام بازدید و مساحی مجدد ملک توسط کارشناسان مساحی آبفا o محاسبه و برآورد هزینه امتیاز جدید توسط واحد فروش o پرداخت مبلغ محاسبه شده مربوط به امتیاز جدید ملک o ثبت اطلاعات جدید در سامانه نرم افزار امورمشترکین توسط واحد فروش o انجام عملیات نصب و تفکیک کنتور جدید توسط واحد نصب انشعاب o مدت زمان انجام فرآیند : حداکثر 3 روز کاری · درخواست تغییر مکان وسایل اندازه گیری( جابجایی کنتور) o ارائه درخواست کتبی مشترک در محل امور مشترکین ادارات – ارائه درخواست از طریق پرتال اینترنتی شرکت – ارائه در خواست از طریق دفاتر پیشخوان دولت. o تکمیل فرم درخواست تغییر شبکه o ارائه قبض آب بهاء + شماره پرونده o تعیین فاصله شبکه از ملک توسط حوزه بهره برداری o در صورت نیاز به حفاری آسفالت : اخذ مجوز حفاری از شهرداری الزامی است o محاسبه و برآورد هزینه توسط واحد فروش o پرداخت هزینه برآورد شده توسط مشترک o ثبت تغییرات در سامانه نرم افزار امورمشترکین توسط واحد فروش o معرفی به واحد نصب انشعابات o مدت زمان انجام فرآیند : 2 روز کاری · درخواست جمع آوری یا ادغام انشعاب o ارائه درخواست کتبی مشترک در محل امور مشترکین ادارات – ارائه درخواست از طریق پرتال اینترنتی شرکت – ارائه در خواست از طریق دفاتر پیشخوان دولت. o ارائه آخرین قبض آب بهاء (تسویه حساب) o تکمیل و ارائه فرم درخواست جمع آوری انشعاب o اعلام به واحد انشعابات جهت برچیدن انشعاب o ثبت تغییرات در سامانه نرم افزار امورمشترکین توسط واحد فروش o مدت زمان انجام فرآیند : 2 روز کاری · درخواست تغییر ظرفیت قراردادی o ارائه درخواست کتبی مشترک در محل امور مشترکین ادارات – ارائه درخواست از طریق پرتال اینترنتی شرکت – ارائه در خواست از طریق دفاتر پیشخوان دولت. o ارائه آخرین قبض آب بهاء (تسویه حساب) o تکمیل و ارائه فرم درخواست تغییر ظرفیت قراردادی o برآورد هزینه تغییر ظرفیت توسط واحد فروش- در موارد خاص برآورد هزینه تغییر ظرفیت قراردادی توسط معاونت درآمد و امور مشترکین ستاد صورت می پذیرد o پرداخت هزینه محاسبه شده توسط مشترک o ثبت تغییرات در سامانه نرم افزار امورمشترکین توسط واحد فروش o مدت زمان انجام فرآیند : 2 روز کاری · درخواست آب تانکــری o ارائه درخواست کتبی متقاضی در محل امور مشترکین ادارات – ارائه درخواست از طریق پرتال اینترنتی شرکت o برآورد هزینه حجم آب در خواستی توسط واحد فروش o پرداخت هزینه محاسبه شده توسط متقاضی o ارائه رسید(حواله) دریافت آب تانکری به متقاضی o مراجعه متقاضی به جایگاه بارگیری تانکر آب سیار o مدت زمان انجام فرآیند : 1 روز کاری
· درخواست سیفون اضافی o ارائه درخواست کتبی مشترک در محل امور مشترکین ادارات–ارائه درخواست از طریق پرتال اینترنتی شرکت–ارائه در خواست از طریق دفاتر پیشخوان دولت. o ارائه قبض آب بهاء + شماره پرونده o ارائه درخواست کتبی o انجام بازدید و بررسی امکان واگذاری توسط واحد بهره برداری o ابررسی سوابق مشترک توسط امور مشترکین o ارائه و تهیه مجوز حفاری آسفالت از شهرداری توسط متقاضی o محاسبه و برآورد هزینه توسط واحد فروش o پرداخت هزینه خدمات توسط متقاضی o ثبت تغییرات در سامانه نرم افزار امورمشترکین توسط واحد فروش o مدت زمان انجام فرآیند : 3 روز کاری
|