شرح خدمات واحد امور مشترکین
· پاسخ به استعلام بدهی و تسویه حساب
o جهت دریافت این خدمت ، مشترک میبایست درخواست کتبی خود را که حاوی اطلاعات شناسایی فــرد و پرونده انشعــاب ( شماره پرونـده و شماره مصرفی کنتور) می باشد به دفاتر امور مشترکین ارائه و در همان زمان پاسخ استعلام بدهی خود را دریافت نماید.
o مدت زمان انجام فرآیند : 1 روز کاری
· تغییر اطلاعات شناسایی مشترک در سامانه (تغییر نام)
o مدارک مورد نیاز شامل : تصویر سند ملک – تصویر شناسنامه شخص خریدار – تصور کارت ملی خریدار – آخرین قبض پرداختی و در صورت قولنامه ای بودن ارئه تصویر شناسنامه و کارت ملی فروشنده نیز الزامی می باشد.
o ارائه فرم فیزیکی مخصوص درخواست تغییر نام به متصدی امور مشترکین ادارات و یا ارائه از طریق پرتال اینترنتی شرکت . ( دریافت فرم مخصوص تغییر نام)
o مدت زمان انجام فرآیند :1 الی 2 روز کاری
· کنترل و بررسی مصارف و نحوه کارکرد کنتور
o ارائه درخواست کتبی مشترک در محل امور مشترکین ادارات – ارائه درخواست از طریق پرتال اینترنتی شرکت – ارائه در خواست از طریق دفاتر پیشخوان دولت.
o ارائه قبض غیرمتعارف مورد نظر مشترک
o تکمیل و ارائه فرم درخواست آزمایش کنتور(دریافت فرم درخواست آزمایش کنتور) .
o مدت زمان انجام فرآیند : 1 روز کاری
· تعویض کنتور های خراب
o دریافت گزارش خرابی از طرف مشترک یا مامور قرائت کنتور .
o ارائه لیست مشترکین دارای کنتور خراب به واحدهای مربوطه و یا ارائه درخواست حضوری از طرف مشترک و یا ثبت درخواست از طریق پرتال و دفاتر پیشخوان دولت.
o انجام عملیات تعویض کنتورهای خراب از طرف واحد بهره برداری.
o مدت زمان انجام کار : 72 ساعت ( سه روز کاری).
· رسیدگی به شکایات مشترکین
o ارائه درخواست کتبی مشترک – ثبت درخواست از طریق پرتال اینترنتی
o ارائه قبض آب بهاء توسط مشترک
o بررسی موضوع و ارائه پاسخ توسط حوزه امور مشترکین
o مدت زمان انجام فرآیند : با توجه به موضوع شکایات بین 1 الی 4 روز کاری.
· اصلاح صورتحساب (درخواست بررسی مجدد قبوض)
o ارائه درخواست کتبی مشترک در محل امور مشترکین ادارات – ارائه درخواست از طریق پرتال اینترنتی شرکت – ارائه درخواست از طریق دفاتر پیشخوان دولت.
o ارائه صورتحساب مورد نظر مشترک به واحد امور مشترکین به همراه آخرین شماره مصرفی کنتور آب.
o مدت زمان انجام فرآیند : 1 روز کاری.
· دریافت شماره کارکرد کنتور بصورت حضوری جهت ملک های درب بسته
o مراجعه حضوری مشترک – ثبت درخواست در پرتال – ثبت درخواست در دفاتر پیشخوان دولت .
o ارائه شماره پرونده و آخرین شماره مصرفی کنتور آب – ثبت تاریخ قرائت کننتور
o مدت زمان تکمیل فرآیند : 2 روز کاری
· صدور قبض تسویه حساب
o مراجعه حضوری – ثبت درخواست در پرتال – درخواست از طریق دفاتر پیشخوان
o ارائه قبض آب بهاء – شماره پرونده – آخرین شماره مصرفی کنتور
o بررسی کارتکس مشترک و صدور قبض تسویه حساب از سوی امور مشترکین
o مدت زمان انجام فرآیند : ا روز کاری
· قطع و وصل انشعاب آب و فاضلاب
o درصورت وجود بدهی نزد مشترک ، ابتدا اخطاریه کتبی با مهلت دو روزه صادر و در صورت عدم پرداخت بدهی ، انشعاب آب مشترک بصورت فیزیکی قطع و تا زمان پرداخت مبلغ بدهی برقراری مجدد انشعاب میسر نخواهد بود.
· صدور قبض المثنی
o مراجعه حضوری – ثبت درخواست در پرتال – درخواست از طریق دفاتر پیشخوان
o ارائه قبض آب بهاء – شماره پرونده – آخرین شماره مصرفی کنتور
o بررسی کارتکس مشترک و صدور قبض تسویه حساب از سوی امور مشترکین
o مدت زمان انجام فرآیند : ا روز کاری
· آزمایش کارکرد کنتور
o ارائه درخواست کتبی مشترک در محل امور مشترکین ادارات – ارائه درخواست از طریق پرتال اینترنتی شرکت – ارائه در خواست از طریق دفاتر پیشخوان دولت.
o ارائه قبض آب بهاء توسط مشترک
o تکمیل و ارائه فرم درخواست آزمایش کنتور(دریافت فرم درخواست آزمایش کنتور) .
o مدت زمان انجام فرآیند : 2 روز کاری
· تغییر کاربری ملک
o ارائه درخواست کتبی مشترک در محل امور مشترکین ادارات – ارائه درخواست از طریق پرتال اینترنتی شرکت – ارائه در خواست از طریق دفاتر پیشخوان دولت.
o ارائه آخرین قبض آب بهاء – ارائه پروانه کار ساختمان – ارائه سند ثبتی ملک
o تکمیل و ارائه فرم درخواست تغییر کاربری(دریافت فرم درخواست تغییر کاربری) .
o انجام مساحی توسط واحد مساحی
o انجام مراحل تغییر کاربری ملک توسط امور مشترکین
o مدت زمان انجام فرآیند : 2 الی 3 روز کاری
· فروش آب (بصورت حجمی یا آزاد )
o ارائه درخواست کتبی مشترک در محل امور مشترکین ادارات
o محاسبه مبلغ حجم آب درخواستی
o ارائه فیش واریزی مبلغ محاسبه آب خام .
o مدت زمان انجام فرآیند : 1 الی 2 روز کاری بستگی به میزان حجم آب درخواستی.
· جابجایی کنتور آّب
o ارائه درخواست کتبی مشترک در محل امور مشترکین ادارات – ارائه درخواست از طریق پرتال اینترنتی شرکت – ارائه در خواست از طریق دفاتر پیشخوان دولت.
o ارائه قبض آب بهاء + شماره پرونده انشعاب
o مراجعه حضوری و بازدید فنی توسط کارشناسان آبفا جهت تأیید محل جدید نصب کنتور آب در ملک
o نصب مجدد کنتور در محل و پلمپ مجدد کنتور آب
o مدت زمان انجام فرآیند : 1 الی 3 روز کاری
· درخواست اصلاح کدپستی و آدرس
o ارائه درخواست کتبی مشترک در محل امور مشترکین ادارات – ارائه درخواست از طریق پرتال اینترنتی شرکت – ارائه در خواست از طریق دفاتر پیشخوان دولت.
o ارائه قبض آب بهاء+ شماره پرونده
o اعلام آدرس جدید از طرف مشترک
o اعلام شماره کدپستی جدید اخذ شده از طرف اداره پست توسط مشترک
o مدت زمان انجام فرآیند : 1 روز کاری
· درخواست تغییر قطر انشعاب
o ارائه درخواست کتبی مشترک در محل امور مشترکین ادارات – ارائه درخواست از طریق پرتال اینترنتی شرکت – ارائه در خواست از طریق دفاتر پیشخوان دولت.
o ارائه قبض آب بهاء + شماره پرونده
o انجام بازدید و مساحی مجدد ملک توسط کارشناسان مساحی آبفا
o درصورت تغییر در متراژ عرصه و عیان : محاسبه مابه التفاوت و ارائه فیش به مشترک
o پرداخت مبلغ مابه التفاوت در صورت محاسبه
o تکمیل و ارائه فرم درخواست تغییر قطر انشعاب(دریافت فرم درخواست تغییر قطر) .
o مدت زمان انجام فرآیند : 2 الی 3 روز کاری
· درخواست تغییر تعداد واحد
o ارائه درخواست کتبی مشترک در محل امور مشترکین ادارات – ارائه درخواست از طریق پرتال اینترنتی شرکت – ارائه در خواست از طریق دفاتر پیشخوان دولت.
o ارائه قبض آب بهاء + شماره پرونده
o تکمیل و ارائه فرم درخواست تغییر تعداد واحــد
o انجام بازدید و مساحی مجدد ملک توسط کارشناسان مساحی آبفا
o محاسبه و برآورد هزینه توسط واحد فروش
o پرداخت مبلغ مابه التفاوت در صورت محاسبه
o ثبت تغییرات تعداد واحد در سامانه نرم افزار امورمشترکین توسط واحد فروش
o مدت زمان انجام فرآیند : 2 روز کاری
· درخواست تفکیک کنتور
o ارائه درخواست کتبی مشترک در محل امور مشترکین ادارات – ارائه درخواست از طریق پرتال اینترنتی شرکت – ارائه در خواست از طریق دفاتر پیشخوان دولت.
o مدارک مورد نیاز : ارائه آخرین قبض آب بهاء پرداختی(تسویه حساب) – تصویر شناسنامه مالک – تصویر کارت ملی مالک – اصل و تصویر سند مالکیت ملک.
o انجام بازدید و مساحی مجدد ملک توسط کارشناسان مساحی آبفا
o محاسبه و برآورد هزینه امتیاز جدید توسط واحد فروش
o پرداخت مبلغ محاسبه شده مربوط به امتیاز جدید ملک
o ثبت اطلاعات جدید در سامانه نرم افزار امورمشترکین توسط واحد فروش
o انجام عملیات نصب و تفکیک کنتور جدید توسط واحد نصب انشعاب
o مدت زمان انجام فرآیند : حداکثر 3 روز کاری
· درخواست تغییر مکان وسایل اندازه گیری( جابجایی کنتور)
o ارائه درخواست کتبی مشترک در محل امور مشترکین ادارات – ارائه درخواست از طریق پرتال اینترنتی شرکت – ارائه در خواست از طریق دفاتر پیشخوان دولت.
o تکمیل فرم درخواست تغییر شبکه
o ارائه قبض آب بهاء + شماره پرونده
o تعیین فاصله شبکه از ملک توسط حوزه بهره برداری
o در صورت نیاز به حفاری آسفالت : اخذ مجوز حفاری از شهرداری الزامی است
o محاسبه و برآورد هزینه توسط واحد فروش
o پرداخت هزینه برآورد شده توسط مشترک
o ثبت تغییرات در سامانه نرم افزار امورمشترکین توسط واحد فروش
o معرفی به واحد نصب انشعابات
o مدت زمان انجام فرآیند : 2 روز کاری
· درخواست جمع آوری یا ادغام انشعاب
o ارائه درخواست کتبی مشترک در محل امور مشترکین ادارات – ارائه درخواست از طریق پرتال اینترنتی شرکت – ارائه در خواست از طریق دفاتر پیشخوان دولت.
o ارائه آخرین قبض آب بهاء (تسویه حساب)
o تکمیل و ارائه فرم درخواست جمع آوری انشعاب
o اعلام به واحد انشعابات جهت برچیدن انشعاب
o ثبت تغییرات در سامانه نرم افزار امورمشترکین توسط واحد فروش
o مدت زمان انجام فرآیند : 2 روز کاری
· درخواست تغییر ظرفیت قراردادی
o ارائه درخواست کتبی مشترک در محل امور مشترکین ادارات – ارائه درخواست از طریق پرتال اینترنتی شرکت – ارائه در خواست از طریق دفاتر پیشخوان دولت.
o ارائه آخرین قبض آب بهاء (تسویه حساب)
o تکمیل و ارائه فرم درخواست تغییر ظرفیت قراردادی
o برآورد هزینه تغییر ظرفیت توسط واحد فروش- در موارد خاص برآورد هزینه تغییر ظرفیت قراردادی توسط معاونت درآمد و امور مشترکین ستاد صورت می پذیرد
o پرداخت هزینه محاسبه شده توسط مشترک
o ثبت تغییرات در سامانه نرم افزار امورمشترکین توسط واحد فروش
o مدت زمان انجام فرآیند : 2 روز کاری
· درخواست آب تانکــری
o ارائه درخواست کتبی متقاضی در محل امور مشترکین ادارات – ارائه درخواست از طریق پرتال اینترنتی شرکت
o برآورد هزینه حجم آب در خواستی توسط واحد فروش
o پرداخت هزینه محاسبه شده توسط متقاضی
o ارائه رسید(حواله) دریافت آب تانکری به متقاضی
o مراجعه متقاضی به جایگاه بارگیری تانکر آب سیار
o مدت زمان انجام فرآیند : 1 روز کاری
· درخواست سیفون اضافی
o ارائه درخواست کتبی مشترک در محل امور مشترکین ادارات–ارائه درخواست از طریق پرتال اینترنتی شرکت–ارائه در خواست از طریق دفاتر پیشخوان دولت.
o ارائه قبض آب بهاء + شماره پرونده
o ارائه درخواست کتبی
o انجام بازدید و بررسی امکان واگذاری توسط واحد بهره برداری
o ابررسی سوابق مشترک توسط امور مشترکین
o ارائه و تهیه مجوز حفاری آسفالت از شهرداری توسط متقاضی
o محاسبه و برآورد هزینه توسط واحد فروش
o پرداخت هزینه خدمات توسط متقاضی
o ثبت تغییرات در سامانه نرم افزار امورمشترکین توسط واحد فروش
o مدت زمان انجام فرآیند : 3 روز کاری