X گزینه های شخصی سازی:
  • تغییر سایز صفحه:

سوالات متداول

1- مراحل واگذاری انشعاب آب و فاضلاب ؟

2- چنانچه فرآیند قرائت کنتور آب توسط مأمور انجام نشده باشد، و یا امکان قرائت بصورت دوره ای وجود نداشته باشد، مشترک چه اقدامی باید انجام دهد؟
چنانچه به هر دلیل امکان قرائت کنتور وجود نداشته باشد ، مشترک می بایستی با در دست داشتن آخرین قبض و شماره مصرف فعلی کنتور به اداره آبفا شهر محل سکونت مراجعه نموده و مراحل اداری دریافت صورتحساب را انجام دهد
3- در صورت غیر متعارف بودن میزان مصرف آب درج شده در صورتحساب ، مشترک چه اقدامی  باید انجام دهد؟
- بررسی سیستم های داخلی به منظور اطمینان از عدم هدر رفت آب.
- مراجعه به منطقه مربوطه به همراه قبض آب و شماره مصرف فعلی کنتور
4- نحوه محاسبه هزینه دفع فاضلاب به چه صورت می باشد؟

هزینه دفع فاضلاب در املاک مسکونی برابر با 70 درصد از هزینه درج شده در ستون آب بها محاسبه و دریافت می گردد ولی در مورد املاک غیر مسکونی برابر با هزینه آب بها محاسبه و دریافت می شود در مورد آبونمان فاضلاب نیز برابر با آبونمان آب در هر نوع کاربری و تعداد واحد محاسبه و وصول می گردد.

5- پرداخت اینترنتی قبوض و پیگیری آن در صورت بروز مشکل چگونه می باشد؟

با مراجعه به سایت شرکت و یا سایت بانکهای ارائه دهنده اینگونه خدمات پس از وارد نمودن شناسه قبض و شناسه پرداخت درج شده در قبض و وارد نمود شماره حساب و رمز ورود  مبادرت به پرداخت قبض مربوطه کرده و در صورت ایجاد هرگونه مشکل بعد از پرداخت ، از طریق کد رهگیری صادر شده بعد از پرداخت ، قابل پیگیری می باشد.

6-تغییر نام قبض آب به چه صورتی امکان پذیر است؟

برای تغییر نام قبض آب بها اگر ملک دارای سند مالکیت می باشد : مشترک می بایستی اصل فتوکپی سند مالکیت ( از صفحات مشخصات و انتقال) همراه با فتوکپی و اصل پایانکار بهره برداری و اصل و فتوکپی شناسنامه مالک و آخرین قبض صادر شده آب بهاء که پرداخت شده باشد را تحویل واحد پذیرش امور مشترکین یا دفاتر خدماتی  نماید تا پس از بررسی اقدامات لازم انجام شود

7- نسبت به ترکیدگی کنتور یا شیر فلکه خراب مشترک چه اقدامی باید انجام دهد؟

در صورتی که کنتور آب مشترک شماره نمی اندازد و توسط مامور قرائت کنتور تائید و در قبض آب بها را در محل وضعیت انشعاب کنتور خراب ذکر شده باشد . مشترک می تواند پس از مراجعه حضوری به واحد پذیرش و تماس تلفنی با واحد مذکور نسبت به تنظیم فرم تعویض کنتور یا شیر فلکه اقدام شود
با این توضیح که  تعویض کنتور های مشترکین به صورت برنامه ای در دستور کار شرکات قراردارد

8- درخواست چند واحدی به چه صورتی امکان پذیر است؟

در کاربریهای خانگی چنانچه ملک بصورت دو یا چند واحد مسکونی مستقل باشد که از یک انشعاب استفاده دارند به علت مصرف مازاد بر الگوی مصرف ، قبوض آب بصورت تصاعدی با تعرفه بالا محاسبه می شوند . در این گونه موارد مشترک می تواند به همراه آخرین قبض آب بهاء پرداختی جهت درخواست چند واحدی در واحد پذیرش اقدام نماید . که پس از انجام بازدید کارشناسی و تائید تعداد واحد مسکونی و پس از دریافت هزینه های  مربوطه نسبت به واگذاری یک یا چند فقره انشعاب مجزای  دیگر اقدام خواهد شد

9- اعتراض به قبض صادره آب بهاء به چه صورتی امکان پذیر است؟

مبالغی که در صورتحساب دورة مشترکین ( قبض آب ) محاسبه و منظور می شود براساس کارکرد کنتور و نوع کاربری ملک و تعداد واحد و قطر انشعاب می باشند و قابل پرداخت است .
منتهی چنانچه ابهاماتی برای مشترک یا مصرف کننده وجود داشته باشد بایستی در مهلت تعیین شده در قبض پس از کنترل سیستم لوله کشی داخلی و شماره کارکرد کنتور و مقایسه آن با شمارة قرائت شده توسط مأمور قرائت بر روی قبض جهت رفع ابهام به امور مشترکین منطقه مربوطه مراجعه نماید . سپس علت اعتراض خود را همراه با شماره فعلی که خود مشترک یا مصرف کننده قرائت کرده ارائه می دهد تا بررسی توسط قسمت جوابگویی قبض در صورت نیاز نسبت به تنظیم فرم بازدید و قرائت مجدد کنتور اقدام شود .

 
فراداده(برچسبها): سوالات, , متداول
شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها